Wednesday, 14 October 2009

Γιώργος Παπανδρέου - Λίγα Αυτοκίνητα & Υδρυβικά

Αντίθετα από την προηγούμενη κυβέρνηση που ετοιμαζόταν να αντικαταστήσει τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα, ο Γιώργος Παπανδρέου έβαλε φρένο στα περισσότερα υπηρεσιακά αυτοκίνητα και σιγά-σιγά να γίνει αντικατάσταση με υδρυβικά...

2 comments:

Sakis said...

Η χώρα των άκρων και στα υβριδικά αυτοκίνητα

Είμαστε η χώρα των άκρων και τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν εξαίρεση. Στην Ελλάδα τα υβριδικά αυτοκίνητα απολαμβάνουν κακώς ακραία προνόμια όπως μηδενικούς δασμούς ταξινόμησης, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, απεριόριστο δακτύλιο κλπ. Όταν αναφερόμαστε σε υβριδικά μιλάμε για τα ηλεκτρικά υβριδικά που έχουν διπλό σύστημα κίνησης με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα με μπαταρίες.

1. Τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν έχουν μηδενικούς ρύπους. Ρυπαίνουν σχεδόν το ίδιο με τα μικρά κοινά αυτοκίνητα επειδή έχουν παρόμοιο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (αυτά που έχουν μόνο μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρα) έχουν και μηδενικούς ρύπους αλλά αυτό δεν ισχύει γιατί οι ρύποι τους μεταφέρονται στα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζονται για να τα φορτίζουν.

2. Τα υβριδικά αυτοκίνητα, εξαιτίας του διπλού συστήματος κίνησης και μπαταριών, επιφέρουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνση σε σχέση με τα κοινά, τόσον στην κατασκευή τους όσο και στην απόσυρση και ανακύκλωση τους. Η χαμηλή απόδοση και η μικρή ζωή των μπαταριών αποτελούν τις βασικές αιτίες που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ευρεία κυκλοφορία.

3. Τα υβριδικά αυτοκίνητα εξαιτίας του διπλού συστήματος κίνησης και μπαταριών έχουν μεγαλύτερο βάρος γι αυτό έχουν μικρότερη επιτάχυνση σε σχέση με τα κοινά αυτοκίνητα. Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν το βάρος κατανεμημένο στα άκρα γι αυτό έχουν μικρότερη ευελιξία και γενικά μικρότερες επιδόσεις από τα κοινά αυτοκίνητα. Για τους παραπάνω λόγους τα ηλεκτρικά υβριδικά αυτοκίνητα είναι περισσότερο χρήσιμα στις πόλεις και λιγότερο στους αυτοκινητοδρόμους ταχείας κυκλοφορίας.

4. Τα υβριδικά αυτοκίνητα δύσκολα δικαιολογούνται και από οικονομικής πλευράς επειδή έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος αγοράς από τα παρόμοιου μεγέθους κοινά αυτοκίνητα και πολύ μεγαλύτερο κόστος συντήρησης. Ως γνωστόν τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν διπλό σύστημα κίνησης με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα καθώς και διάφορα συστήματα υποστήριξης του καθενός. Στις διάφορες οικονομικές συγκρίσεις μεταξύ των κοινών και των υβριδικών αυτοκινήτων συνήθως δεν λαμβάνεται υπόψη το μεγάλο κόστος αλλαγής των μπαταριών που χρειάζονται τα υβριδικά κάθε 4-5 χρόνια.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν λύση αλλά μια προσπάθεια των κατασκευαστών να βελτιώσουν την κατανάλωση των κοινών αυτοκινήτων μέχρι να βρεθεί εναλλακτική μορφή κίνησης. Επειδή στην καλύτερη περίπτωση τα υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν μικρή βελτίωση σε σχέση με τα κοινά αυτοκίνητα, τα προνόμια τους θα πρέπει να είναι ανάλογα και όχι ακραία. Τα τέλη κυκλοφορίας πρέπει να είναι ανάλογα της συνολικής εκπομπής ρύπων ή του κυβισμού των αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών. Είναι αστείο το γεγονός ότι στη χώρα μας χιλιάδες πολυτελή SUV 4x4 υβριδικά μεγάλου κυβισμού τα οποία εκπέμπουν περισσότερους ρύπους από πολλά κοινά αυτοκίνητα, κυκλοφορούν χωρίς δασμούς ταξινόμησης, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, απεριόριστο δακτύλιο κλπ. Αστείο είναι επίσης το γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 1.929 κ. εκ. πληρώνει διπλάσια τέλη κυκλοφορίας από ένα άλλο με κινητήρα μικρότερο κατά 1 κ. εκ. Τα όρια πρέπει να στρογγυλοποιηθούν (πχ 2.000 κ. εκ. αντί 1.928 κ. εκ.) και η χρέωση να είναι κλιμακωτή με βαθμίδες ανά100 κ. εκ. Οι άδικοι νόμοι δεν τυγχάνουν του σεβασμού του πολίτη!

Ντένης Πράμας
M.Sc.M.E.
dpramas@gmail.com

info press said...

@@@ Dennis



Μακάρι να σε ακούσει κάποιος υπεύθυνος Dennis.

Thank you so much.