Η ετήσια Διεθνής Συνάντηση Σύγχρονης Τέχνης αρχίζει και πάλι εφέτος στο Art Athina.
Ο μαζοχιστής μαστιγώνει τον εαυτό του, διότι έτσι του είπε να κάνει ο μέγας σκηνοθέτης Λάμπρος Στεμνής.
Το Abu Ghraib, έφτασε στην Αθήνα, υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού.
Δεν βρήκαν θέση στα ψυχιατρεία ούτε για τον σαδιστή Στεμνή, ούτε για τον μαζοχιστή!!!
Η κουκούλα μπήκε για τα καλά και δεν θα βγει εύκολα...
Του δένουν τα χέρια πίσω!!!
Ο σαδιστής ετοιμάζεται...
Είναι απίστευτη η έκφραση αυτού του ανθρώπου.
Δείχνει ότι το απολαμβάνει.
Αδίστακτος ο τύπος...
Δύο ήταν οι βασανιστές...
Αφού σταμάτησαν τα δύο γουρούνια να τον χτυπάνε, ο άνθρωπος κατάφερε και σηκώθηκε...
Και νάτος ο clown, που δεν γνωρίζουμε το όνομα του και είπε:
"Μα θα βάλετε όρια στην τέχνη;
Αφήστε να κάνει τον κύκλο του και θα απαξιωθεί".
Την κακοποίηση, τον ξυλοδαρμό και την χυδαιότητα τα είδε ως τέχνη!!!
Και αφού ήταν τόσο έντεχνα όλα, γιατί δεν κάθησε να τις αρπάξει ο Λάμπρος Στεμνής, παρά έβαλε αυτόν τον άτυχο εκεί;
Πως γνωρίζουμε εμείς ότι ο άνθρωπος αυτός ήταν στα καλά του ή ότι μπορεί να χρειαζόταν τα χρήματα και ο Στεμνής τον εκμεταλλεύτηκε;
Και πως γνωρίζουμε ότι ο Λάμπρος Στεμνής δεν είναι ψυχασθενής;
Αντί ο σκηνοθέτης να δώσει φως και τρυφερότητα... έδωσε μίσος.
Το Abu Ghraib, το είδαμε όλοι μας και κάναμε αγώνα για να σταματήσουν αυτά τα βασανιστήρια.
Ο Λάμπρος Στεμνής δεν έχει δικαίωμα να επαναφέρει αυτή την περηφρονητική και αηδιαστική βία στην Αθήνα και ο Υπουργός να μην παίρνει είδηση τι γίνεται κάτω από την μύτη του.
Κακώς που δεν έχει παραιτηθεί ο Υπουργός!!!
Θα γίνει εισαγγελική παρέμβαση ή επειδή φεύγει ο κ. Σανιδάς έχει δοθεί άφεση αμαρτιών σε όλους!!!
Οι διεστραμμένες προσωπικότητες δεν είναι καλλιτέχνες.
Είναι αρρωστημένες ψυχές που έπρεπε να είναι σε ψυχιατρεία, διότι είναι επικίνδυνοι.
Ο Λάμπρος Στεμνής παρέσυρε τον άρρωστο μαζοχιστή και όλους τους ηλίθιους στο Art Athina, που αντί να εποπτεύουν, θαμπώθηκαν από το μαστίγωμα!!!
Το "έργο" του Στεμνή ονομάζεται "Create an Ever Lasting Body" και αν παρατηρήσετε στο πάτωμα υπάρχει ένα τρίγωνο σαν κι αυτό της φωτογραφίας.
Αυτό ονομάζεται Triquetra και υπήρχε στα Γερμανικά κέρματα και στην Ιρλανδία.
Ίσως υπάρχει και σε παλιά βιβλία.
Μην ρωτήσετε τι δουλειά έχει αυτό το τρίγωνο, με τις μεθόδους του Abu Ghraib!!! Δεν γνωρίζουμε!!!
50 comments:
Πραγματικα απορω γιατι υπαρχει τετοια αντιδραση σχετκα με αυτο το γεγονος...
Πρωτα απ'ολα, ο μαζοχιστης αυτομαστιγωνεται, και στη συνεχεια μαστιγωνεται απο δυο αλλους. Οταν καποιος ειναι μαζοχιστης, ΔΕΝ εχει καμμια αναγκη να του πει καποιος αλλος να κατσει να τις τρωει. Ειναι μαζοχιστης, και απο τον ορισμο της λεξης, του αρεσει να τον χτυπουν, να τον 'βασανιζουν' γενικοτερα. Φτιαχνεται βρε αδερφε στην τελικη!
Το αν ο Στεμνης ειναι σαδιστης, ελαχιστα μας ενδιαφερει. Αν ειναι, ας το δουμε σαν μια ερωτικη πραξη(που δεν ειναι) και που γενικοτερα δεν προκαλει και τοσες αντιδρασεις πλεον ενα τετοιο θεαμα.
Ειτε ειναι ειτε δεν ειναι παντως, η performance αυτη αποτελει μια αντιδραση του καλλιτεχνη στα βασανιστηρια του Αμπου Γκραιμπ και του Γκουανταναμο, και δεν ταιριαζει να παρομοιαζεις την αντιδραση με την ιδια την πραξη, που στην ουσια αποτελει μια πραξη βιας απο τον εξουσιαστη, με σκοπο να του αποφερει οφελος.
Ο κριτικος τεχνης τα ειπε παρα πολυ καλα στον Τριανταφυλλοπουλο και σε οσους αντιδρουν. Τα ορια στην τεχνη δεν υφιστανται.
Το αν ο μαζοχιστης ειναι στα καλα του δεν ειμαστε εμεις σε θεση να το κρινουμε. Ειναι προσωπικη του επιλογη. Και επειδη εχω πληροφοριες απο 'μεσα', ουδεμια σχεση με εμπορικη εκμεταλλευση εχει η παρουσια του εκει. Ο ανθρωπος πηγε εκει εθελοντικα.
Ακομη, ο υπουργος πολιτισμου, ειτε ενεκρινε (αφου ακουσα οτι ηταν παρων στα εγκαινια) ειτε δεν εχει αρμοδιοτητα για να επιβληθει.
Ο εισαγγελεας εξ'οσων γνωριζω δεν εχει δικαιοδοσια εκει, καθως ο χωρος καλυπτεται απο ασυλο, κι εφ'οσων η πραξη εγινε κοινη συναινεση δεν προκειται για εγκλημα.
Το αν ο καλλιτεχνης ειναι ψυχοπαθης, ελαχιστα νοιαζει πλεον τον κοσμο. Να θυμισω αραγε την περιπτωση του van Gogh, που ηταν κλεισμενος σε σανατοριο? Δεν ειδα κανεναν να καταδικαζει αυτον τον μεγαλο ζωγραφο.
Οπωσδηποτε, κανεις δεν παρεσυρε τον μαζοχιστη, επαναλαμβανω πως πηγε εθελοντικα. Δεν εχετε επισης κανενα δικαιωμα να χαρακτηριζετε 'ηλιθιους' οσους επιλεγουν να παρακολουθησουν την performance. Το οτι αυτο αποτελει προσβολη ρατσιστικου και οπισθοδρομικου χαρακτηρα δεν σας ενοχλει?
Σε καθε περιπτωση, κανεις δεν εχει δικαιωμα να βαζει τα δικα του ορια στην τεχνη. Και η εκπομπη του Τριανταφυλοπουλου χθες ηταν επιεικως απαραδεκτη.
Οι επισκεπτες της εκθεσης, ενημερωνονται για το περιεχομενο της performance πριν το δουν, και επιλεγουν εκεινοι αν θα το παρακολουθησουν. Ειναι δηλαδη απολυτα ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ! Ο Τριανταφυλλοπουλος δεν δικαιουται να μιλαει (οπως και εσεις αλλωστε, που εφαρμοσατε την ιδια τακτικη) καθως απο την εκπομπη του (και το blog σας) μπηκε σε χιλιαδες σπιτια το καλλιτεχνικο αυτο γεγονος υποχρεωτικα, χωρις να ρωτησετε κανεναν αν ηθελε να το δει.
Φιλικα και οχι με εριστικη διαθεση(αν φανηκε κατι τετοιο).
@@@ architeutonas
Είμαστε κατά οποιασδήποτε λογοκρισίας όταν πρόκειται για την ελευθερία του λόγου.
Όμως σε αυτή την περίπτωση κακοποιήθηκε ένας άνθρωπος, είτε επειδή είναι μαζοχιστής, είτε επειδή είχε ανάγκη τα χρήματα, είτε επειδή θέλει να γίνει σταρ.
Υπάρχει και η εκδοχή να μην στέκει καλά και μέχρι να ξεπεράσει τον πόνο του και να μιλήσει ό ίδιος δεν θα ξέρουμε τι πραγματικά συνέβη.
Ο σαδιστής όμως που θεώρησε ότι πρέπει να μας δείξει την φρίκη του Abu Ghraib, κακοποιώντας έναν άλλον άνθρωπο, μάλλον σκέφτηκε ότι είμαστε όλοι χαζοί και δεν καταλαβαίνουμε τίποτα.
Σε διαβεβαιώνουμε πως ο Σαμαράς δεν είχε πάρει είδηση για τομ τι συνέβαινε διότι ο Στεμνής ήταν στον επάνω όροφο.
Συνήθως οι υπουργοί, έίναι σε ύπνωση και αυτό αποδείχτηκε και εδώ.
Η κακοποίηση σε βαθμό κακουργήματος, δεν είναι τέχνη, είναι διαστροφή.
Καλό βράδυ να έχεις.
@@@ architeutonas
Ξέχασα ήθελα να ρωτήσω, αυτός ο τύπος ποιός είναι και τι ιδιότητα έχει;
Αν ξέρεις, μας το λες.
Για το περιστατικό αυτό πληροφορήθηκα κι’ εγώ από την εκπομπή του Τριανταφυλλόπουλου, αλλά δυστυχώς μετά το πέρας της ‘’εκδήλωσης’’.
Θα ήθελα πολύ να προλάβω το γεγονός, για να εκφράσω τις καλλιτεχνικές μου ανησυχίες - δημόσια - σ’ αυτούς τους δύο βασανιστές, με τον καλύτερο τρόπο!!
ΑΙΣΧΟΣ σαμαρά. Συνεχίζεις τις αυθαιρεσίες σου σ’ αυτό τον τόπο.
ΑΙΣΧΟΣ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ για όλους τους ιθύνοντες.
Κάποια στιγμή πρέπει να εκλείψουν τέτοια σκουλήκια από τη χώρα μας.
@@@ anon
Ο Σαμαράς δεν είναι ο μόνος υπουργός που δεν ξέρει τι του γίνεται.
Έκανε εγκαίνια κάτω και στον επάνω όροφο έτρωγε το ξύλο της χρονιάς του ο άλλος.
Το εντυπωσιακό είναι πως κανένας από αυτούς που παρακολουθούσαν, δεν έκανε την παραμικρή κίνηση να σταματήσει τον ξυλοδραμό.
Απόλαυσαν θέαμα οι άνθρωποι.
Αυτο με τη λογοκρισια ομολογω πως δεν καταλαβα που απευθυνεται.
Ο ανθρωπος κακοποιηθηκε επειδη ειναι μαζοχιστης. Τωρα αν ηθελε να γινει και σταρ δεν μπορω να το ξερω! Σε καμμια περιπτωση παντως δεν δεχτηκε χρηματα. Αυτο το τονιζω!
Ο καλλιτεχνης-μπορει να ειναι και σαδιστης, δεν το ξερουμε και δεν μας ενδιαφερει-επελεξε αυτον τον τροπο για να διαμαρτυρηθει. Δεν καταλαβαινω γιατι με τον τροπο του μας θεωρει ηλιθιους οπως ισχυριζεστε.(?)
Αυτο με τους πανω-κατω οροφους δεν σημαινει τιποτα. Ειναι πολυ πιθανο να το ηξερε. Και σιγουρα οταν το εμαθε δεν το σταματησε, οποτε μαλλον συμφωνουσε.
Το τι ειναι τεχνη δεν το οριζω ουτε εγω ουτε εσεις, ουτε κανεις αλλος. Κανεις δεν εχει ορισει οτι η τεχνη δεν μπορει να περιλαμβανει διαστροφη. Δεν εχει νοημα να κριτικαρουμε την τεχνη με μικροαστικα κριτηρια που σε λιγο καιρο ισως εχουν εξαλειφθει. Η ιστορια εχει επαναληφθει, και η τεχνη καταδικαστηκε με κριτηρια που πλεον θεωρουμε ξεπερασμενα η παραλογα. Οπως πολυ καλα ειπε ο γκαλεριστας, ας το αφησουμε να κανει τον κυκλο του.
Σε ποιον τυπο αναφερεται η ερωτηση στο 3ο σχολιο? Αν ξερω θα απαντησω, αρκει να γινει μια διευκρινηση.
@anonymous. Μπορεις να εχεις οποια αποψη θελεις. Και μπορεις να εκφραζεις ελευθερα ολο σου το θυμο για ενα γεγονος απο τη στιγμη που ειναι αντικειμενικα καταδικαστεο. Οταν ομως υπαρχουν υποκειμενικα κριτηρια, πρεπει να εισαι πιο ευγενικος. Αν ασχολεισαι με την τεχνη θα επρεπε να εισαι πιο ανοιχτομυαλος και να μην αποκαλεις ετσι αυθορμητα σκουληκια καποιους επειδη ετσι ειπε ο παπας...
Σαφώς και πολλές φορές η τέχνη κατηγορήθηκε ότι φλερτάρει με τη διαστροφή.
Όμως "η αυτοκρατορία των αισθήσεων" του Όσιμα και το ακόμα πιο ακραίο "Σαλό"του Παζολίνι έμειναν μετά απο 30 χρόνια ως πνευματικές κληρονομιές για την ανθρωπότητα παρά τους λυσσασμένους εχθρούς που έχουν αυτές οι ταινίες και την αποστροφή που εξακολουθούν να προκαλούν.
Αυτό λέει κάτι για τη διαχρονική τους αξία που είναι υπαρκτή πέρα απο την πρόκληση.
Θα συμβεί το ίδιο με τον κο Αbu Ghraib;
Δεν είδα το συγκεκριμένο θέαμα γιατι δε βλέπω τι θα μου προσέφερε παραπάνω απο μια ηδονοβλεψία της βίας,την οποία μη κρυβόμαστε όλοι τη διαθέτουμε.
Ούτε έτυχε να ακούσω πουθενά να μιλάει ο εν λόγω περφόρμερ για να δω τι αέρα εκπέμπει και τι πνευματική καλλιέργεια πιθανόν έχει.
Μήπως ο χρόνος είναι ο τελικός κριτής για όλους;
Ραντεβού σε 30 χρόνια.
Και όσοι έχουν δει τις ταινίες που ανέφερα,γνωρίζουν ότι δεν χαρακτηρίζονται απο σεβασμό σε ταμπού.
Και ακόμα δεν πρέπει να αποκλείουμε και την εκδοχή του infopress,ότι ίσως και να πρόκειται για απλή επιδειξιομανία ή και προβληματική προσωπικότητα.Στη χώρα του δήθεν δε ζούμε;
@@@ architeutonas
Το περί λογοκρισίας ήταν μιά απλή διευκρίνηση και τίποτα παραπάνω.
Κανείς δεν γνωρίζει τι συμφωνία έγινε μεταξύ τους και ποιά ήταν τα κίνητρα και των δύο.
Όταν βασανίζεται και κακοποιείται ένας άνθρωπος είναι ποινικό αδίκημα και διώκεται αυτεπάγγελτα.
Η Ελλάδα δεν έχει ανεξάρτητη δικαιοσύνη.
Η δικαιοσύνη είναι κατευθυνόμενη και επομένως δεν ελπίζουμε ότι θα διωχθούν οι δύο που χτυπούσαν ή ο Στεμνής ως ηθικός αυτουργός αλλά και αυτοί που παραχώρησαν τον χώρο, για να μην γίνει ρεζίλι ο υπουργός.
Ο Σαμαράς είναι το αντίβαρο του Καραμανλή στην Ντόρα και δεν νομίζουμε ότι θα επιτραπεί σε κάποιον εισαγγελέα να κάνει τη δουλειά του.
Άλλωστε οι υπουρργοί σε αυτή τη χώρα παραπλανούνται όπως είπε και ο κ. Σανιδάς, και όπως αντιλαμβάνεσαι η κυβέρνηση δεν χρειάζεται και άλλο σκάνδαλο.
Βρήκαμε ποιός είναι αυτός που είναι στη φωτογραφία.
Πάντως σε ευχαριστούμε για τις σκέψεις σου και να είσαι καλά.
@@@ GIORGOS
Πολύ σωστά έκανες και μας θύμισες το φιλμ Salò του Pasolini, το οποίο στην ουσία σύγκρινε την βαρβαρότητα του φασισμού.
Η διαφορά με τον βασανισμό του Στεμνή, ήταν ότι έγινε στην πραγματικότητα live και με θεατές.
Άλλο ένα εντυπωσιακό θέμα είναι ότι ο "περφόρμερ" του Στεμνή, δεν έδειξε κανένα συναίσθημα.
Ο πόνος φέρνει γκριμάτσες στο πρόσωπο, ενώ αυτός με τόσο πόνο δεν έδειξε τίποτα.
Αν μιλήσει ίσως καταλάβουμε τι πραγματικά έπαιξε.
Όμως, αφού δεν λύγισε με τόσο πόνο, είναι καλός ηθοποιός.
Διευκρινηση σε τι?
Τελος παντων, εαν πρεπει οπωσδηποτε κατι να 'παιζει'στο παρασκηνιο τι να πω... Εγω διαβεβαιωσα πως ο ανθρωπος δεν ζητησε χρηματα. Δεν εχουμε λογο να το αμφισβητησουμε, επειδη εμεις δεν θα το καναμε.
Και μια απορια: γιατι μας ενοχλει το live? Τι διαφορα εχει απο το κινηματογραφημενο η το ζωγραφισμενο? Και γιατι το live πρεπει να ειναι πιο σοκαριστικο απο μια περιγραφη μεσα σε ενα ποιημα? Εμενα πιο φρικιαστικα μου φαινονται τα χυμενα μυαλα, και τα κομμενα μελη στον Υμνο στην ελευθερια του Σολωμου, παρα η συγκεκριμενη performance.
Kαι κατι αλλο που με πειραξε. 'Αν μιλησει...' Γιατι ολοι πρεπει να δινουν λογαριασμο για οτιδηποτε κανουν?
Ποιοι ειμαστε εμεις που ζηταμε εξηγησεις απο την τεχνη?
Ο δημιουργός οποιασδήποτε μορφής τέχνης εκτίθεται απο μόνος του και πρέπει να έχει στομάχι να ακούσει οτιδήποτε.
Το "οτιδήποτε" αρχίζει απο δικαστήρια(ο Οshima κατηγορήθηκε για πορνογραφία)και φτάνει μέχρι τούρτες στο πρόσωπο(Γκοντάρ)ή και το μοιραίο ακόμα.
Το "Salo" αν συζητιέται μέχρι σήμερα σαν έργο τέχνης ΔΕΝ το οφείλει στις εμετικές του σκηνές.
Επομένως αν κάτι στοχεύει μόνο στην πρόκληση δεν θα αποτελέσει πνευματική παρακαταθήκη.
Και συμφωνώ με το infopress:μας ενδιαφέρουν οι προθέσεις και η εντιμότητα του δημιουργού,αλλά καλλιτεχνικά και όχι ανακριτικά.
@@@ architeutonas
Στο κινηματογραφικό, υπάρχει το makeup, δεν βασανίζεται κανείς.
Στο live, η κακοποίηση είναι αληθινή.
Λες ο κ. Στεμνής, να κακοποιήσει ένα παιδί την επομένη φορά, έτσι για να μας δείξει πόσο πονάει ένα παιδάκι όταν το χτυπάνε;
Ούτε από μιά τέτοια "τέχνη" δεν ζητάμε εξηγήσεις;
Η οποιαδήποτε κακοποίηση είναι ποινικό αδίκημα και τιμωρείται αυτεπάγγελτα.
Πως διαβεβαιώσες ότι δεν πήρε χρήματα;
@@@ GIORGOS
Μάθαμε ότι είναι καλοί φίλοι Γιώργο και δεν θα πουν τι συμφωνία έγινε μεταξύ τους.
Είναι και οι δύο άγνωστοι στο κοινό και για να μπουν στο Art Athina, μεσολάβησε βύσμα το οποίο όμως δεν προέρχεται από τα δύο μεγάλα κόμματα.
Κάποιος υπεύθυνος από το Art Athina το κανόνισε με ένα κόμμα.
Μάθαμε ποιό είναι το κόμμα, αλλά περιμένουμε και άλλες πληροφορίες.
Oooχι! Στον κινηματογραφο ΔΕΝ ξερουμε τι γινεται. Μπορει να ειναι εφε, μπορει να ειναι και αληθινοι οι βασανισμοι, κυριως στις παλιοτερες ταινιες.
Αυτο με το παιδι δεν αποτελει τιποτε παραπανω απο υποθεση χωρις βαση, και δεν αποτελει καν επιχειρημα. Το θεωρω κακοβουλο ψευτοδιλλημα.
Απο καμμια τεχνη, ιδιαιτερα οταν υποστηριζεται απο ενα κομματι του κοσμου, και δεν γινεται να ειναι ολοι διεστραμμενοι.
Δεν υφισταται κακοποιηση οταν υπαρχει κοινη συναινεση(ποσο μαλλον αν ειναι φιλοι οπως εσεις λετε). Μην συνεχιζετε να το βαζετε σε καθε σχολιο. Και δεν κολλαει, και ειναι δειγμα της γνωστης τακτικης, που δεν ταιριαζει σε ανθρωπους με νομικες γνωσεις.
Σας ειπα οτι ο ανθρωπος δεν ζητησε χρηματα, και αυτο το ξερω απο ανθρωπο μεσα απο την εκθεση.
Τα περι βυσματος δεν τα γνωριζω. Γνωριζω οπως ειπα ανθρωπο 'απο μεσα' και δεν πιστευω οτι ισχυει. Αν εχετε αποδειξεις, δωστε τις και μην λετε πραγματα στον αερα, για τη δικη σας αξιοπιστια κυριως.
Έγραψα πριν ένα σχόλιο αλλά δεν εμφανίστηκε. Δεν πειράζει το ξαναγράφω εν τάχει. Καταρχήν συμφωνώ με τον architeutona. Από τη στιγμή που είναι φίλοι δεν τίθεται ζήτημα από εκεί και πέρα περί κακοποίησης και λοιπά. Επίσης όσο βγαίνουν κάποιοι και ασχολούνται με το θέμα (βλ. Τριανταφυλλόπουλος) τόσο μεγαλύτερο καλό κάνουν στους δημιουργούς της παράστασης. Τι πιο ωραίο από το να δημιουργείται ένας "μύθος" γύρω από το όνομά σου; Το αν είναι θετικός ή αρνητικός λίγο ενδιαφέρει αφού πάντα υπάρχουν οι 2 πλευρές του νομίσματος. Και εγώ στη θέση τους παιδιά δε θα έβγαινα να μιλήσω. Πάντως πλάκα πλάκα είμαι πολύ περίεργος για την επόμενη έκθεση του δημιουργού, όπως και πολύς κόσμος πιστεύω (να τα θετικά της δημοσιότητας).
@@@ architeutonas
Το ότι είναι φίλοι, γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνη η όποια συμφωνία υπήρχε και υπάρχει μεταξύ τους.
Επιμένουμε στο ότι υπήρξε κομματικό βύσμα.
Όταν τελειώσουμε την έρευνα θα τα πούμε, δεν θα τα κρατήσουμε για τον εαυτό μας.
Συναίνεση στην κακοποίηση δεν υφίσταται.
Δεν θα βρεις ούτε ένα νομικό προηγούμενο πουθενά στον κόσμο.
Το κυριότερο όλων είναι ότι κανείς δεν γνωρίζει, την κατάσταση του "ηθοποιού", είτε όσον αφορά το μυαλό του, είτε την οικονομική του κατάσταση.
Στην χώρα όπου οι παρανομίες είναι παράδοση, δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο από τον κ. Σανιδά.
@@@ lewnidas
Σε διαβεβαιώνουμε πως δεν σβήσαμε κανένα σχόλιο.
Η απόψη σου είναι να μην υπάρχει συζήτηση, διότι αυτό κάνει καλό στον "δημιουργό" της κακοποίησης;
Εάν δεν αντέχει να στηρίξει ο ίδιος τις απόψεις του, είναι προβληματικός άνθρωπος.
Κακόβουλοι μπορεί να ήμασταν αν είχαμε κάποια συμμετοχή και μας την είχαν απορρίψει.
Όποιος θεώρησε ότι αυτό ήταν τέχνη είναι διεσταμμένος χαρακτήρας.
Τελέσθηκε, χοντρό ποινικό αδίκημα, το οποίο διώκεται αυτεπάγγελτα, αλλά όταν εμπλέκονται τα πολιτικά βύσματα, οι ψευτοεισαγγελείς της Ελλάδας... κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν.
Κατ αρχή δεν πρεπει να το αναφερουμε αυτο σαν τεχνη γιατι σπιλώνουμε την έννοια της λέξης.
@ architeutonas
Για να συμφωνεις για ολα αυτα και να απορείς για τις αντιδράσεις του κοσμου οπως λες, μαλλον εισαι εκτος πραγματικοτητας ή χρήζεις νοσηλειας...
Εγώ απορώ γιατι δεν εχει αντιδράσει ακόμη το κράτος ενεργά και κυκλοφορούν όλοι αυτοί οι αχρείοι ελευθεροι
Γιατι το οτι ειναι φιλοι κανει πιο επικινδυνη την κατασταση? Πρεπει να επιμενουμε να βλεποιυμε παντου κατι κακο?
Θα χαρω να μαθω το βυσμα. Παντως ισως ειναι απο τις ελαχιστες φορες που ενα βυσμα ωφελει την τεχνη.
Το να επιμενουμε για την κατασταση του 'ηθοποιου' ειναι ανωφελο. Για την οικονομικη του δεν μπορω να γνωριζω. Γιατι ομως επιμενετε τοσο πολυ στην ψυχικη? Αποτελει μελος μιας ομαδας ανθρωπων που 'φτιαχνονται' με εναν χι ασυνηθιστο τροπο. Γιατι πρεπει σωνει και καλα να ειναι καποιος τρελος για να κανει κατι που δεν θα καναμε εμεις. Γιατι για παραδειγμα δεν θεωρειται τρελος ενας πρεζακιας, που κανει χειροτερο κακο στον εαυτο του αλλα του αρεσει(η νομιζει τελος παντων) αλλα ευτυχως αντιμετωπιζεται σαν ατομο με κοινωνικα προβληματα?
Η συναινεση λετε στην κακοποιηση δεν υφισταται. Εγω θα το πω αναποδα. Δεν συνισταται κακοποιηση (με την ποινικη εννοια) οταν υπαρχει συναινεση. Δηλαδη πρεπει να γινει αυτεπαγγελτη μηνυση σε ολους τους μαζοχιστες? Αυτο δεν αποτελει ποινικοποιηση αποψεων? Δεν αποτελει περιορισμο των ατομικων ελευθεριων? Του δικαιωματος αυτοδιαχειρησης ενος ενηλικου ατομου?
Επαναλαμβανω πως ο καλλιτεχνης δεν οφειλει εξηγησεις σε κανεναν. Υπηρξε συναινεση για την πραξη, και για την παρακολουθηση της. Εξηγησεις οφειλουν να δωσουν ο Τριανταφυλλοπουλος και οσοι αλλοι αποφασισατε να δειξετε σκηνες απο την performance χωρις να ρωτησετε αν θελαμε οι αναγνωστες η τηλεθεατες να τις δουμε.
Ευχαριστω για τα καλα σας λογια infopress και anonymous. Εγω υποστηριζω οτι αυτο ειναι τεχνη, αρα ειμαι διεστραμμενος με αυτη την εννοια.
Ευχαριστω (οχι ειρωνικα τωρα) lewnidas!
anonymous, θα μπορουσες να εισαι πιο ηρεμος οταν γραφεις. ΔΕν εχεις ΚΑΝΕΝΑ δικαιωμα να ορισεις εσυ τι ειναι και τι οχι τεχνη. ΚΑΝΕΝΑ ομως. Μπορεις να πεις απο προσωπικη αισθητικη αν σου αρεσει η οχι. Αλλα δεν θα γινεις εσυ ο κριτης του τι ειναι τεχνη.
Το αν ειμαι εκτος πραγματικοτητας κρινεται απο αλλα ζητηματα, οπως η πολιτικη, κι οχι απο την αποψη μου για την τεχνη.
Και μαθε, αν δεν στο εχουν πει μεχρι τωρα, οτι οποιος δεν συμφωνει μαζι σου δεν ειναι τρελος. Μπορεις να εκφραζεσαι και πιο ευγενικα αν εχεις καποια αποψη να υποστηριξεις και οχι απλα να βρισεις και να κατακρινεις τους παντες.
Πιθανως λοιπον εσυ να εισαι εκτος πραγματικοτητας, αφου δεν αναγνωριζεις ουτε την ελευθερια το λογου και της διαφοερτικοτητας της αποψης καποιου και τον θεωρεις τρελο. Μπορει επισης να εισαι φασιστας, η να εισαι εσυ ο τρελος. Σε οποιαδηποτε απο τις παραπανω περιπτωσεις δεν σου επιτρεπω να γινεις εσυ κριτης δικος μου η οποιουδηποτε αλλου η της τεχνης.
ΓΚΕΓΚΕ?
@@@ architeutonas
Οι φίλοι έχουν κοινά συμφέροντα και αν δεν σταματήσουν να είναι φίλοι δεν θα μάθουμε την συμφωνία που έγινε μεταξύ τους.
Είσαι σίγουρος ότι ο "ηθοποιός" δεν πήρε ναρκωτικά για να αντέξει στον πόνο;
Αν έκανε κακό στον εαυτό του μέσα στο σπίτι του, δεν θα ενδιέφερε σχεδόν κανέναν εκτός από τους δικούς του ανθρώπους.
Όταν όμως "συναινεί" να τον κακοποιήσουν δημόσια, τότε έχει πρόβλημα και στο μυαλό του.
Δεν υπάρχει η νομική έννοια της συναίνεσης στην κακοποίηση, πουθενά στον δυτικό κόσμο.
Η κακοποίηση είναι ποινικό αδίκημα, σε όλο τον δυτικό κόσμο.
Αυτοί οι δύο που τον χτυπούσαν και το απολάμβαναν, εντάσσονται στην ελευθερία της έκφρασης και της αυτοδιαχείρησης;
Σιγουρα. Αυτο δεν κανει τη συμφωνια επικινδυνη. Κατι τετοιο που ειπατε ειναι αβασιμο.
Οι ανθρωποι αυτοι αρεσκονται στον πονο, δεν θα παρουν τιποτα για να μην τον νοιωθουν.
Μας ενδιαφερει ακομη κι αν πηρε ναρκωτικα? Δικο του προβλημα θα ειναι.
Ειναι ακριβως το ιδιο με το να το εκανε στο σπιτι του. Αυτος μαστιγωνεται χωρις να τον νοιαζει κατι αλλο, και δινει την ευκαιρια στον καλλιτεχνη να κανει αυτη την πραξη θεαμα. Επαναλαμβανω. Οποιος δεν ηθελε δεν την εβλεπε. Οπως με το σπιτι. ΑΝ ηθελες, πηγαινες σπιτι του να τον δεις.
Αυτο ειναι θεμα επιλογης του. Επειδη κανει κατι που δεν θα καναμε εμεις δεν σημαινει πως ειναι τρελος. Λογικη θελει. Οχι να επιμενουμε σωνει και καλα οτι εχει προβλημα.
Επισης δεν υπαρχει νομικη εννοια της κακοποιησης οταν γινεται με συναινεση μεταξυ ενηλικων στο δυτικο κοσμο. Πειτε μου εσεις ενα τετοιο περιστατικο.
Ειναι. Επισης η συναινεση ειναι ατομικη επιλογη σε ολο το δυτικο κοσμο.
Πρωτον, δεν ξερουμε αν το απολαμβαναν. Δευτερον ναι, εντασσονται. Ο τυπος ηθελε να τον δειρουν και προσφερθηκε. Αυτοι ηθελαν να μαστιγωσου καποιον για τις αναγκες της performance. Αυτοδιαχειρηση δεν ειναι αυτο? Ο ενας προσφερει ελευθερα το σωμα του. Και οι αλλοι ειναι προφανε ςοτι δεν τους εκμεταλλευται κανεις.
Μπορουμε να ειμαστε λιγο πιο φιλελευθεροι στα θεματα της προσωπικης ηθικης του καθενα και της ελευθεριας του στην εκφραση της? Αυτο ειναι το θεμα, κι οχι αν ειναι τεχνη αυτη η performance η αν πρεπεινα διωχτει ο σκηνοθετης.
Αν όντως υφίσταται ζήτημα ναρκωτικών για αντοχή στον πόνο,τότε αυτόματα αμφισβητείται η εντιμότητα των προθέσεων των "δημιουργών"(έχω ευαισθησία στην τέχνη και δε θα χαρίζω απλόχερα τίτλους σε άτομα που με γεμίζουν καχυποψία,αν μη τι άλλο).
Αυτός δεν αισθάνεται τον πόνο και θέλει να μου καταδείξει live τις επιπτώσεις της βίας πάνω στο σώμα;
Σαφώς και είναι δικαίωμά του να χαπακώνεται,να τρώει ξύλο ή και να αυτοπυρποληθεί κιόλας αν δεν τον προλάβουν.
Εγώ γιατι θα πρέπει να θεωρήσω τη ματαιοδοξία και τα παιχνίδια του καθενός σαν καλλιτεχνικό συμβάν;
Έχουμε δει χειρότερα στις ταινίες που προανάφερα.
Ξαναλέω:κριτής είναι ο χρόνος.
Και αποδεικνύεται τελικά πολύ καίρια η τελευταία σεκάνς του Salo,όπου οι βασανιστές κάθονται στη βεράντα εναλλάξ ως θεατές και παρακολουθούν τις φρικαλεότητες να διαπράττονται απο και μεταξύ των αιχμαλώτων τους.
@@@ architeutonas
Δεν θέλεις να καταλάβεις ότι αυτό που έγινε είναι σοβαρό ποινικό αδίκημα.
Επειδή οι δικαστικοί είναι ανύπαρκτοι και όταν υπάρχουν είναι πολιτικά υποκινούμενοι, δεν έχουν επιπτώσεις όλοι αυτοίο που συμμετείχαν σε αυτή την δημόσια κακοποίηση.
Αυτοδιάθεση στην κακοποίηση δεν υφίσταται, είτε σου αρέσει είτε όχι.
Φαινόταν ξεκάθαρα ότι αυτοί που χτυπούσαν το απολάμβαναν.
Μάλλον χρειάζεσαι γυαλιά.
Καλό βράδυ να έχεις.
@@@ GIORGOS
Σκέψου Γιώργο, πως ο ηθοποιός δεν είχε την παραμικρή έκφραση και ήταν τόσο cool σαν να μην συνέβαινε τίποτα.
Όσο το ψάχνουμε τόσο πιο πολύ βρωμάει και όταν είμαστε ικανοποιημένοι με αυτά που μαθαίνουμε θα τα πούμε δημόσια.
Να είσαι καλά.
Μαλλον εσεις χρειαζαστε γυαλια. Εκφρασεις προσωπων δεν φαινονταν.
Οι διεφθαρμενοι δικαστικοι ειναι υπαρκτο προβλημα, δνε εχουν ομως σχεση με το παρον θεμα.
Ναι, δεν θελω να το καταλαβω γιατι δεν ειναι πολυ απλα. Επαναλαμβανετε οτι δεν υπαρχει αυτοδιαθεση στην κακοποιηση. Σας απαντω τραβηξτε συλλαβετε ολους τους σαδομαζοχιστες που ζουν στην ΕΛλαδα.
Ειστε σοβαροι? Θα ποινικοποησουμε τα ερωτικα βιτσια του καθενα?
Θα ποινικοποιησουμε και την τεχνη?
Που θελετε να οδηγηθουμε? Σε μια κοινωνια που οτιδηποτε μας χαλαει θα το ποινικοποιουμε? Αυτο ειναι φασισμος.
Καλο σας βραδυ.
@@@ architeutonas
Πήγαινε στη Ζούγκλα να δεις την έκφραση αυτού που χτυπάει.
Αφού λοιπόν αντιλαμβάνεσαι ότι υπάρχει πρόβλημα με τους δικαστικούς, καταλαβαίνεις για ποιό λόγο δεν κινούν τις διαδικασίες.
Υπάρχει άνθρωπος που ενέκρινε την αηδία αυτή, εν αγνοία του Σαμαρά αλλά δεν θα τιμωρηθεί, διότι η δικαιοσύνη είναι διεφθαρμένη.
Δεν καταλάβαμε ότι ήταν ερωτικό βίτσιο η βαρβαρότητα του Στεμνή.
Καλό σου βράδυ.
Tην παρακολουθησα τη ζουγκλα εκεινο το βραδυ. Και επιμενω πως δεν διακρινονταν προσωπα, ποσο μαλλον να λεμε πως εδειχναν ευχαριστηση.
Αντιλαμβανομαι το προβλημα με τους δικστικους. Επιμενω οτι δεν εχει σχεση με το θεμα.
Πολυ καλα εκανε ο τυπος που τους ενεκρινε. Για σας μπορει να ειναι αηδια, για αλλους ειναι αριστουργημα. Η προσωπικη σας γνωμη δεν ποινικοποιει ενα εργο τεχνης οπου υπαρχει συναινεση για μαστιγωμα.
Δεν μιλαω για τον Στεμνη. Ο Στεμνης ηθελε να κανει μια performance που θα παρουσιαζει ενα μαστιγωμα. Αυτο δεν ειναι απαραιτητα διαστροφη. Μιλαω για τον μαζοχιστη που μαστιγωνεται και που επιθυμει να γινει αυτο δημοσια. Αν οντως το απολαμβανουν οι αλλοι, που αμφιβαλλω, τοτε θα ειναι σαδιστες, οποτε εντασσονται κι αυτοι στην ενοτητα του ερωτικο υβιτσιου.
Γινομαι κατανοητος? Δεν μπορει με τη προσωπικη μας γνωμη να καταδικαζεται ενα εργο τεχνης. Το καταδικαζετε αισθητικα. Δεκτο. Κι εμενα δεν μου αρεσει αισθητικα. Δεν μπορουμε ομως να το ποινικοποιησουμε επειδη δεν μας αρεσει η επειδη δεν ταιριαζει με τις προσωπικες μας αρχες!
@@@ architeutonas
Η ποινικοποίηση δεν είναι απλά η γνώμη μας είναι ο νόμος.
Η κακοποίηση είναι ποινικό αδίκημα και είναι ο νόμος.
Πήγαινε στη Zougla και κοίτα καλά.
Αυτός που κακοποιεί είναι υπόλογος.
Αυτός που τις έφαγε και δεν είχε την παραμικρή γκριμάτσα στο πρόσωπο του είναι και ψυχικά άρρωστος.
Αφού έγινε και έργο τέχνης ο ξυλοδαρμός, να δούμε τι άλλο θα δούμε.
Ο Εισαγγελέας δεν κουνιέται για να μην τιμωρηθεί το καμάρι του Σαμαρά που ενέκρινε.
Τόσο διεφθαρμένους εισαγγελείς μόνο η Ελλάδα έχει.
Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο κέθε διεστραμμένος Στεμνής θα είχε συλληφθθεί μαζί με τους βασανιστές αλλά και τον ηλίθιο που ενέκρινε.
Ρώτησε τον Στεμνή, τολμάει να κάνει το ίδιο σε άλλη χώρα της Ένωσης;
Eπιμενετε οτι η κακοποιηση με συναινεση μεταξυ ενηλικων ειναι ποινιακα διωξιμη. Εγω επιμενω για το αντιθετο.
Επιμενετε οτι σωνει και καλα οι ανθρωποι δεν στεκουν καλα. Εγω επιμενω οτι δεν ισχυει απαραιτητα αυτο.
Δεν μας βγαζει πουθενα αυτο.
Ενα ειναι σιγουρο. Πως σε αλλες χωρες της Ευρωπης πιο φιλελευθερες απο μας δεν θα υπηρχαν τοσες αντιδρασεις, γιατι εκει οι ανθρωποι εχουν ξεπερασει τετοιες αναχρονιστικες μικροαστικες αναστολες. Μπορει να αντιδρουσαν μονο οι πουριτανοι.
Αν θελουμε να ειμαστε πουριτανοι, τι να πω? Προβλημα του οποιος το θελει.
Κλεινω τη συζητηση γιατι δεν μας βγαζει πουθενα. Δεν προκειται να σας πεισω. Περιμενω νεο ποστ με τις πληροφοριες για βυσμα που λετε. Αυριο θα εξετασω κι εγω το θεμα απο την πηγη που εχω. Περιμενω.
Δεν είπα να μη γίνεται συζήτηση, ίσα ίσα. Αυτό που λέω είναι ότι όσο το "ανακυκλώνουμε" τόσο μπαίνουμε στο τριπάκι και κάνουμε γνωστούς τους καλλιτέχνες που έκαναν την παράσταση. Επίσης βρε παιδιά, που λέτε συνέχεια περί ποινικού αδικήματος και εισαγγελέα κ.λπ...αν γινόταν κάτι τέτοιο ο Στεμνής, η παρέα του και οι φορείς ή τα πρόσωπα ή τα κόμματα ή όπως θέλετε πείτε το που τους υποστηρίζουν αμέσως θα γίνονταν ήρωες. Θα ξεκινούσε ένα ολόκληρο κύμα αντιδράσεων περί λογοκρισίας στην τέχνη, φίμωμα των καλλιτεχνών, φασισμού κ.λπ. Εδώ να θυμίσω το έργο της Εύας Στεφανή με τον Εθνικό Ύμνο και τον αυνανισμό που παρενέβη εισαγγελέας. Το μόνο που επιτεύχθη ήταν να λάβει προβολή και δημοσιότητα η Στεφανή - καθώς και ο ανάλογος ντόρος περί λογοκρισίας στην τέχνη.
@@@ architeutonas
Μπορείς να ρωτήσεις ένα δικηγόρο να σου πει αν είναι ποινικό αδίκημα ή όχι.
@@@ lewnidas
Πραγματικά πιστεύεις ότι θα γινόταν ήρωες;
Τόσα πολλά διεστραμμένα μυαλά υπάρχουν;
Αυτό εμποδίζει τον Εισαγγελέα να κάνει το καθήκον του;
Την υπόθεση που αναφέρεις δεν την γνωρίζουμε, αλλά κακώς επενέβη για αυτό ο Εισαγγελέας.
Είδες λοιπόν που έχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά οι πολιτικάντηδες εισαγγελείς;
Αντιλαμβάνεσαι πόσο άχρηστοι αλλά και πόσο επικίνδυνοι είναι;
Το ήρωες που ανέφερα δεν είναι αβάσιμο. Θεωρώ ότι με εισαγγελική παρέμβαση το όλο σκηνικό θα άλλαζε άρδην. Και τι εννοώ: θα έβγαιναν πάρα πολλοί θεωρητικοί, καλλιτέχνες και λοιποί και θα έλεγαν για την ελευθερία έκφρασης, λόγου, τέχνης και ένα σωρό άλλα. Θα έφευγε το πράγμα από το ειδικό και θα περνούσε στο γενικό, στο θεωρητικό. Δεν ξέρω αν γίνομαι αντιληπτός...
Όσο για το έργο της Στεφανή "τυπικά" δεν είχαν άδικο οι εισαγγελείς, αφού πρόκειται για προσβολή εθνικών συμβόλων (άλλο που ήταν καρφωτή από "αντίπαλη γκαλερί" και γι'αυτό και έκαναν συλλήψεις - προσοχή: όχι την ίδια την καλλιτέχνιδα, αλλά τον γενικό διευθυντή της ArtAthina και αν δεν κάνω λάθος και τον υπεύθυνο της εν λόγω γκαλερί). Εννοείται βέβαια πως δε συμφωνώ με την παρέμβαση αυτή που είχε γίνει!!! Και φέτος αν γινόταν κάτι παρόμοιο πάλι οι διευθυντές θα την πλήρωναν.
Και κάτι σχετικά με το αν πρόκειται για ποινικό αδίκιμα η φετινή περίπτωση. Και να αποτελεί, αν δεν ακολουθηθεί η διαδικασία του αυτόφορου, μετά δε γίνεται τίποτα. Αφήστε που η συγκεκριμένη έκθεση είναι υπό την αιγίδα του υπουργείου πολιτισμού (δε με ενδιαφέρει προσωπικά ο Σαμαράς αν ήξερε, τι και πώς...).
Νομίζω εντέλει ότι είναι αρκετά περίπλοκο το όλο θέμα. Πάντως στην ιστορία της τέχνης έχουν εμφανιστεί και πολύ πιο σκληρά θεάματα. Είμαι κι εγώ της άποψης ότι ο χρόνος θα δείξει. Και για τον καλλιτέχνη της performance και για τους ηθοποιούς που συμμετείχαν (εννοώ ποια θα είναι τα επόμενα βήματά τους).
Α, και 2 - 3 πράγματα που ξέχασα να γράψω πριν. Θεωρώ λάθος (και ειλικρινά δεν το λέω δεικτικά - αλλιώς δε θα έγραφα και τίποτα στο blog)όλη αυτή την κουβέντα περί ποινικού και λοιπά. Θα εξηγήσω αμέσως γιατί το λέω: είναι αυτό που είπε η αντινομάρχης (αν θυμάμαι καλά) στην εκπομπή του Μάκη: ο κάθε θεατής επιλέγει τι θα δει και πώς θα το εκλάβει. Αν θα το υιοθετήσει ή αν θα το απορρίψει. Δεν επιβάλλει κανείς και τίποτα σε κανέναν. Αφήστε που υπήρχε σήμανση στο χώρο (έβγαλε τη σχετική ανακοίνωση από την έκθεση ο Μάκης, οπότε δεν μπορούσε να βρεθεί κάποιος ανυποψίαστος εκεί κατά λάθος, ούε μικρά παιδιά, ούτε τίποτα). Επίσης, γιατί μας πειράζει τόσο αυτό το θέαμα και όχι όλα αυτά που βλέπουμε κάθε μέρα. Το αν είναι τέχνη ή όχι, σίγουρα δε θα το απαντήσουμε εμείς εδώ.
Δεν είμαι βέβαια κριτικός της τέχνης ούτε φιλοδοξώ να γίνω.
Απλά όλοι οι άνθρωποι,ακόμα και οι πιο αγράμματοι,έχουν αισθητήριο και ένστικτο.
Αυτό που διαφέρει είναι ο τρόπος και ο βαθμός που το χρησιμοποιεί ο καθένας.
Να πως θα διαχωρίσεις μια ταινία σαν το "Σαλό" του Παζολίνι απο εμένα λ.χ. να σέρνω έναν αλυσοδεμένο άντρα στο Σύνταγμα και να ισχυρίζομαι ότι έχω καλλιτεχνική άποψη.
Kαι τον τροπο και το βαθμο που το αντιλαμβανεται ο καθενας. Πιστευω πως συμφωνεις λοιπον Γιωργο οτι η τεχνη ειναι υποκειμενικη και αρα δεν μπορουμε να την κρινουμε ως αυθεντιες οσο κι αν εχουμε μελετησει, ποσο μαλλον να την χαρακτηριζουμε ποινικα κολασιμη.
architeutonas
το τι μένει ή όχι σαν πνευματική κληρονομιά δεν είναι κάτι που φαίνεται απο την πρώτη στιγμή.
Ποιητές σαν τον Καβάφη ή τον Καρυωτάκη δε θα βρεθεί κανείς να αμφισβητήσει σήμερα την υπόστασή τους,να όμως που όταν πρωτοεμφανίστηκαν είχαν ακούσει σχολιανά τύπου "δεν είναι ποίηση αυτή" και έτρωγαν πόρτες.
Το ίδιο και όσον αφορά συγκεκριμένες ταινίες και σκηνοθέτες,τομέας με τον οποίο έχω άμεση σχέση.
Αν θα συμβεί το ίδιο και με τους κυρίους του Art Athina θα δείξει ο χρόνος.
Το infopress επισημαίνει το ζήτημα απο νομικής πλευράς και,αν σκεφτείς πως σε άλλες περιπτώσεις όπου ο κάθε εισαγγελέας θεωρεί ότι θίγεται ο πατριωτισμός του υπάρχει άμεση λογοκρισία(βλ.περίπτωση Εύας Στεφανή),δεν έχουν άδικο να καταδεικνύουν τα δυό μέτρα και δυό σταθμά.
Αν υπήρχαν εισαγγελείς που να έκαναν σωστά τη δουλειά τους,θα μαθαίναμε την τυχόν ποινική διάσταση του πράγματος την οποία δεν είμαι νομικός για να συζητήσω.
Αισθητικά όμως με ενοχλεί η ανειλικρίνεια του να μου μοστράρεις και καλά τον ανθρώπινο πόνο έχοντας "ταξιδέψει" με ουσίες προηγουμένως.
Αν αυτό λέγεται επανάσταση και πρόκληση,sorry δε θα πάρω.
Συμφωνω με οσα λες.
Αυτο με τις ουσιες με χαλασε λιγο στο τελος. Ηταν μονο μια αβασιμη υποθεση του infopress και τιποτα παραπανω. Δεν ισχυει απο οσο εμαθα.
@@@ lewnidas
Με απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Αμερικής, ο οποιοσδήποτε πολίτης έχει δικαίωμα να κάψει την σημαία για να διαμαρτυρηθεί.
Επειδή ακτιβώς είναι κρατικό σύμβολο, ο Αμερικανός μπορεί να την κάψει.
Συμφωνούμε απόλυτα με το σκεπτικό της απόφασης.
Οι εισαγγελείς εδώ, είναι διεφθαρμένοι και πολιτικά υποκινούμενοι και αν έχεις αντίθετη άποψη το δεχόμαστε.
Την καλημέρα μας.
@@@ GIORGOS
Το παράδειγμα που ανάφερες τα λέει όλα.
@@@ architeutonas
Τι στοιχεία έχεις για να μιλάς για αβάσιμη υπόθεση του info press;
Οκ αυτό που λέτε συμβαίνει στην Αμερική και όχι εδώ. Προσωπική επαφή με εισαγγελείς δεν έχω αλλά σίγουρα υπάρχει διαφθορά και περίεργα παιχνίδια (γενικώς). Δε συμφωνώ όμως ότι συμβαίνει κάτι περίεργο και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Όσο για τις ουσίες για να μην αισθάνεται πόνο ο ηθοποιός συμφωνώ με τον architeutona, από ότι έμαθα δεν παίζει κάτι τέτοιο. Απλά είναι πολύ έξω από τη δική μας λογική και πρακτική και δε θα το κάναμε (εννοώ να μας μαστιγώσουν), οπότε και ψάχνουμε να βρούμε "λογικές" απαντήσεις πέρα από το προφανές. Ότι το ήθελε και το έκανε χωρίς να παίζει κάτι από εκεί και πέρα. Εδώ να θυμίσω και την ομιλία ενός ηθοποιού στον Κίτρινο Τύπο (δυστυχώς δε θυμάμαι το όνομά του) ο οποίος είπε ότι κι εκείνος θα το έκανε αν το έπειθε ο σκηνοθέτης. Παιδιά είναι λογικό: όταν γίνεται κάτι το οποίο λίγοι θα ήταν διατεθειμένοι να κάνουν, τότε ξεσηκώνονται αντιδράσεις, σχόλια, φουντώνουν σενάρια, υποθέσεις και λοιπά. Και κάτι τελευταίο: αν θέλουμε να είμαστε τυπικοί και η αναφορά του Γιώργου στο ότι ο ηθοποιός πήρε ναρκωτικά σηκώνει μήνυση (εκτός αν καταφέρει να αποδείξει ότι πραγματικά πήρε)για συκοφαντική δυσφήμιση. Το λέω όχι σαν προσωπικό κόλλημα, αλλά σαν παράδειγμα του τι τελικά είναι ποινηκοποιημένο ή όχι. Επίσης (προς info press) περιμένω ανυπόμονα (σοβαρά το λέω) τα στοιχεία περί του ότι πήρε ναρκωτικά ο ηθοποιός καθώς και ποιο κόμμα και ποιο πολιτικό βύσμα "κρύβεται" από πίσω. Ελπίζω να γίνουν προεκλογικά οι εν λόγω αποκαλύψεις...
Leonidas
είναι ένα απο τα ενδεχόμενα που παίζουν,αυτό της χρήσης.Δεν το ανάφερα ως τετελεσμένο.
Μπορούμε να υποθέσουμε κι άλλα:
μειωμένο καταλογισμό ή για να μη λέτε ότι είμαι κακόπιστος,την περίπτωση ο ηθοποιός να ανήκει στην κατηγορία των γιόγκι που μπορούν και μένουν ώρες κάτω απο το νερό στη στάση της χαλάρωσης.
Δε νομίζω όμως πως ο στόχος τους-όπως λένε οι ίδιοι οι εμπνευστές- ήταν να μας δείξουν την αντοχή και την περιφρόνηση της κακουχίας απο την ανθρώπινη θέληση αλλά αντίθετα ήθελαν να μας σοκάρουν παρουσιάζοντας το μαρτύριο του σώματος που υφίσταται κακοποίηση.
Ε,αν αυτός ήταν ο στόχος τους,υπάρχει ανειλικρίνεια βρε παιδιά.
Πως θα μου δείξεις ότι υποφέρεις όταν για οποιοδήποτε λόγο βρίσκεσαι αλλού;
Tώρα αν ο εισαγγελέας περιμένει εμένα για να ξεκινήσει τις μηνύσεις...
δε γνωρίζετε ένα συμβάν με μια Ελληνίδα σκηνοθέτιδα-συχωρεμένη πια-το 1992,όταν ξεσηκώθηκε σάλος με κάποια ταινία όπου κατηγορήθηκε
πως κακοποίησε ψυχολογικά ένα ανήλικο κοριτσάκι.
Όχι γιατι ο εισαγγελέας επενέβη βλέποντας την ταινία παρα γιατι ο τότε σύμβουλος κινηματογραφίας Δοξιάδης αρνήθηκε να προτείνει το φιλμ για κρατική βράβευση με το σκεπτικό της κακοποίησης.
Και δεν είμαι σίγουρος για το ρόλο της εκκλησίας.
Η σκηνοθέτρια στιγματίστηκε ως κτήνος.
Εγώ γνωρίζοντας πως ο διευθυντής φωτογραφίας είναι πατέρας και ιδιαίτερα ευαίσθητος,δε μπορώ να φανταστώ ότι θα συνεργούσε σε τέτοιο έγκλημα.
Η ουσία είναι ότι οι εισαγγελείς είναι-με εξαιρέσεις-ανυπόληπτοι και αναξιόπιστοι.
Γι' αυτό και το όλο θέμα της περφόρμανς παραμένει νομικά θολό.
Το infopress αναφέρει κάποια πράγματα και προφανώς θα έχει βάσεις για να το κάνει,καθότι είναι και ενημερωμένο όσον αφορά την πραγματικότητα του εξωτερικού.
Περιμένω με ενδιαφέρον τα καινούργια στοιχεία.
Γιώργο καλησπέρα. Νομίζω πως δε συνδέεται με αυτόν τον τρόπο που το περιγράφεις το νόημα της performance. Δε νομίζω ότι θέλει να μας δείξει πόσο σκληρό είναι το μαστίγωμα και τι επιφέρει στο ανθρώπινο σώμα. Με την πλήρη παθητικότητα του ηθοποιού, νομίζω ότι θέλει να μας καταδείξει την εξοικείωσή μας με τη βία, σε τέτοιο βαθμό που έχουμε γίνει παθητικοί αποδέκτες (κυρίως στις περιπτώσεις που βλέπουμε τη βία ως είδηση, ως κάτι μακρινό). Κι εκεί είναι το σημείο στο οποίο συμφωνώ με την performance: αν δεν "ξυπνήσουμε" θα γίνουμε τελείως θύματα χωρίς συνείδηση (κοινωνικά, πολιτικά...) και λοιπά και λοιπά. Εδώ παραθέτω και περί σκληρότητας και τέχνης ένα απόσπασμα από γαλέρα
Η ιστορία τής τέχνης είναι γεµάτη παραδείγµατα έργων που κατηγορήθηκαν, πολεµήθηκαν, καταστράφηκαν και κάηκαν (ενίοτε µαζί µε τους δηµιουργούς τους) επειδή το περιεχόµενο ή η µορφή τους δεν συµβάδιζαν µε τις πολιτικές, κοινωνικές, θρησκευτικές, φυλετικές και σεξουαλικές προτιµήσεις κάποιας (της κυρίαρχης;) µερίδας κοινού. Πλήθος έργων αναγνωρίστηκαν και εξυµνήθηκαν αιώνες µετά την εποχή τους, έστω κι αν στα χρόνια τους σόκαραν, ταρακούνησαν, τρόµαξαν, θορύβησαν, προκάλεσαν αισθητικές και στοµαχικές αναγούλες. Πάντα υπήρχε µια τέχνη που ξέφευγε από τις εκάστοτε νόρµες και χαρακτηρίστηκε, έτσι εύκολα και απλά, ακραία. Ποιος, όµως, τολµά να ισχυριστεί πως µπορεί να ορίσει την έννοια «ακραίο» σε ένα έργο τέχνης;
Το τι είναι τέχνη και τι δεν είναι, τι µπορεί να θεωρηθεί καλλιτεχνική δηµιουργία και τι όχι, τι επιτρέπεται να εκτίθεται και τι απαγορεύεται, έχει αποτελέσει πεδίο έντονων συζητήσεων, φιλοσοφικών διενέξεων, ακόµα και αιµατηρών πολέµων. Οι απαντήσεις δεν µπορεί να είναι µονοσήµαντες και σίγουρα δεν πρέπει να βασίζονται στο κοντόφθαλµο αισθητικό και ηθικό κριτήριο του καθενός µας ξεχωριστά. Η ποικιλοµορφία τής τέχνης είναι δεδοµένη και η ανεκτικότητα απέναντί της κατακτιέται αργά και µε κόπο. Άλλωστε, όπως έλεγε και ο Χάιντεγκερ: «Το έργο τέχνης µάς εξοικειώνει µε κάτι άλλο, αποκαλύπτει κάτι άλλο, είναι αλληγορία».
Δε διαφωνώ,αν ο Στεμνής είναι ο Έλληνας Παζολίνι ή Μακαβέγιεφ ή Όσιμα του 21ου αιώνα θα αφήσει τη σφραγίδα του και εμείς θα περισσεύουμε έτσι κι αλλιώς.
Σε κάθε περίπτωση μιλάς για δεδομένες πνευματικές κληρονομιές.
Θυμήσου το παράδειγμα των ποιητών που ανάφερα πιο πάνω.Το τι άκουσαν στην εποχή τους γράφοντας απλώς ποίηση που τη διαβάζουμε και γεμίζουμε την ψυχή μας.
Αυτό με την αλληγορία της παθητικότητας που λες είναι ενδιαφέρον σα σκέψη,αλλά...
αν δεις τη "Νοσταλγία" του Ταρκόφσκυ-υπάρχει σε DVD-πρόσεξε τη σκηνή όπου ένας τρελός(με την κοινωνική/ψυχολογική)έννοια βγάζει έναν πύρινο λόγο στην πλατεία της Ρώμης και ύστερα αυτοπυρπολείται με υπόκρουση κλασική μουσική.
Τα λόγια του πριν ανάψει το σπίρτο είναι παρόμοιου περιεχομένου:"ξυπνήστε πριν να είναι αργά".
Όμως η μουσική δεν λειτουργεί σωστά και παρουσιάζει τεχνικό πρόβλημα.
Το μόνο που απομένει είναι η κραυγή του τρελού καθώς το σώμα του τυλίγεται στις φλόγες.
Ονειρεύτηκε να κάνει το θάνατό του θέαμα μήπως και ξυπνήσει συνειδήσεις κι όμως το αποτέλεσμα είναι στα όρια τραγικού/κωμικού.
Έστω,ο κύριος στην έκθεση που συζητάμε να δεχτώ ότι είναι πιο πολύ πνεύμα παρα ύλη.
Η μπύρα που άνοιξε και ήπιε μετά το ξύλο εντάσσεται κι αυτή στην κατάδειξη της παθητικότητας;
Ή είχε τελειώσει το νούμερο και χαλάρωνε απλώς;
Βλέπεις οι προθέσεις είναι-θεωρητικά- ευγενείς και μπορεί ο καθένας να ποντάρει στην καλοπιστία του θεατή,αλλά το αποτέλεσμα..προσωπικά το να σκιστεί κάποιος μπροστά στα μάτια μου δε με κάνει να σκεφτώ τίποτα παραπάνω για την κοινωνία απ' αυτό που ήδη σκέφτομαι.Για να μην πω ότι είναι και επικίνδυνο.Το να φέρνεις τη φρίκη στην καθημερινότητα και να της αφαιρείς την ποίηση κάνοντάς την πεζή,νομίζεις ότι θα φέρει στο θεατή αποστροφή για τη φρίκη καθαυτή;
Η είναι ένας δρόμος πιο κοντά στους Harris & Clebold;ναι,για όσους δε γνωρίζουν,μιλώ για τους νεαρούς που προκάλεσαν το μακελειό στο Columbine.
Τι απάντησε ο ένας απ' αυτούς σε κάποιο συμμαθητή τους που μπήκε στη βιβλιοθήκη του σχολείου όταν ήδη την είχαν γεμίσει πτώματα;
"Τι κάνετε εδώ;"
"Α τίποτα,έτσι..σκοτώνουμε κόσμο!"
Και περιορίζομαι στις αισθητικές αντιρρήσεις καθότι περιμένω να μάθω
λεπτομέρειες βασικές που θα μας φωτίσουν όλους.
Θυμηθείτε ότι η αληθινή τέχνη δεν αναπαράγει την πραγματικότητα αλλά είναι ένα σκαλί πιο πάνω απ' αυτήν.
Για να αντιληφθούμε όλοι εμείς αυτά που δε θέλουμε ή είμαστε πολύ κουρασμένοι για να δούμε.
Να είσαστε όλοι καλά.
H μπυρα Γιωργο εντασσεται στην καταδειξη της αναισθησιας.
Συμφωνω σε γενικες γραμμες με οσα λετε, κυριως με το Λεωνιδα.
Σε αυτο ομως που λες Γιωργο θα διαφωνησω ελαφρως. Μπορει οπως λες η πεζη απεικονιση να εχει καποια ασχημα αποτελεσματα. Αλλα ειναι πιο πιθανο η ωμη προβολη ενος θεματος να απομακρυνει καποιον απο το γεγονος μεσω του σοκ και να τον ωθησει να το κατακρινει.
infopress: Τι στοιχεία έχω για να μιλώ για αβάσιμη υπόθεση του info press;
Η μονη φραση που εχω δει να υποστηριζει κατι τετοιο ειναι αυτη, απο δικο σας σχολιο:
'Είσαι σίγουρος ότι ο "ηθοποιός" δεν πήρε ναρκωτικά για να αντέξει στον πόνο;'
Δεν εχετε δωσει ουτε στοιχεια, ουτε μια ενδειξη τουλαχιστον, και αφησατε να πλανηθει κατι στην ατμοσφαιρα περι ουσιων... Αυτο καλειται αβασιμη υποθεση (και με χειροτερους χαρακτηρισμους, αλλα εγω εμεινα στον πιο καλοπιστο). Δεν χρειαζονται αλλα στοιχεια για να το αποδειξω...
Αν επιμενετε,
τα περι ναρκωτικων ρωτησα και δεν ισχυουν. Απο εγκυρη πηγη.
Ε τότε αν φτάσαμε στο σημείο να πρέπει να μας αναπαραστήσουν ζωντανά βιασμούς και κακοποιήσεις-στη συνείδησή μου ακόμα τα κίνητρα του περφόρμερ είναι αμφισβητούμενα-προκειμένου να ευαισθητοποιηθούμε πάνω στη νοσηρότητα των φαινομένων...τι να πω;
Με την ίδια λογική θα μπορούσε κάποιος να ανταπαντήσει:προκειμένου να νοιώσουμε στο πετσί μας τη σκληρότητα της κοινωνίας να εκτίουμε όλοι υποχρεωτικά ποινή φυλάκισης σε συνθήκες αληθινής κράτησης,όπως σε κάτι άγριες φυλές βιάζουν τα αγόρια για να τα ενηλικιώσουν και πάει λέγοντας.
Προτιμώ να με ταξιδεύει η ποίηση και η τέχνη.
Η μπύρα του φίλου όντως μου πετάει στα μούτρα την αναισθησία του και το γέλιο που ρίχνει εις βάρος μου.
Τέλος πάντων,θα περιμένω νεότερα στοιχεία για το θέμα γιατι μου άναψε η περιέργεια.
Ειλικρινά δεν είχα διάθεση να ασχοληθώ με τέτοιους περφόρμερ ή εισαγγελείς.
Αυτά που αναφερεις δεν εντασσονται στην τεχνη. Για παραδειγμα ο βιασμος. Βιασμος με συναινεση δεν είναι βιασμος. Η αναπαρασταση ενός βιασμου με σκοπο την ευαισθητοποιηση είναι τεχνη, απλα μεχρι στιγμης εχει επιλεχθει να την βλεπουμε στον κινηματογραφο, πιο αφαιρετικα στο θεατρο, η περιγραφικα, σε κομικς κλπ… Όχι ότι είναι απαραιτητο να προβληθουν με καποιο μεσο της τεχνης για να ευαισθητοποιηθουμε ετσι κι αλλιως.
Αυτό που λες για τη φυλακη δεν εντασσεται στην τεχνη. Είναι μια φασιζουσα σκεπτικη για να ευαισθητοποιηθουμε, νοιωθοντας ολοι την κακοποιηση,κατι που όμως δεν εχει καποιο νοημα και σιγουρα δεν αποτελει καλλιτεχνικη προσπαθεια.
Καταλαβαινεις λοιπον ότι τα αντεπιχειρηματα που φερνεις δεν αποτελουν άλλες ακραιες καλλιτεχνικες προτασεις, αλλα κοινη ασκηση βιας.
Ο τυπος δεν γελαει μαζι σου, με το θεατη. Σου πεταει στα μουτρα μια πιστη αναπαρασταση της αναισθησιας.
Περιμενω κι εγω ακομη τα πολυτιμα στοιχεια…
Οι άνθρωποι όμως που δημιούργησαν αυτό το πράγμα έτσι σκέπτονται.
Ότι πρέπει να υποστείς τη βία στο πρόσωπό σου προκειμένου να ευαισθητοποιηθείς-και για να είμαστε καλοπροαίρετοι,δεν εξετάζουμε τα βαθύτερα κίνητρά τους αλλά παίρνουμε δεδομένη την ευαισθησία τους.
Η Ελλάδα στην οποία ως γνωστό "ό,τι δηλώσεις,είσαι" προσφέρει άπλετο χώρο για να παρουσιάζει ο καθένας τα χούγια του.
Και για να μη μπούμε σε πολύ θεωρητικά επίπεδα που θα μπερδέψουν
τους άλλους,αυτό που εσύ ονομάζεις φασίζουσες πρακτικές αποτελεί παιχνίδι για αυτούς που το διαπράττουν.
Για τον άνθρωπο που δημιουργεί,η ίδια η τέχνη είναι "παιχνίδι",εξ ου και λέμε "σήμερα παίζεται η τάδε ταινία".
Αν αφαιρέσεις απο την τέχνη την ποίηση,δε μένει τίποτε άλλο παρα η ματαιοδοξία του να βλέπεις και να σε βλέπουν.
Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι όσο πιο οριακά σπρώχνεις το παιχνίδι,τόσο πιο επικίνδυνο γίνεται;
Αυτά τα παιχνίδια πραγματικότητας/αναπαράστασης μπορούν να γίνουν πολύ πολύ επικίνδυνα και έχει αποδειχθεί αυτό.
Αυτό εννοώ όταν μιλάω για "ηθελημένη φυλάκιση",όχι για καθεστώς.Ήδη στο εξωτερικό φλερτάρουν παιχνιδιάρικα με "ξενοδοχεία-φυλακές" για διακοπές.
Όσο το πράγμα παραμένει στο επίπεδο του παιχνιδιού είναι μια ιδιορρυθμία,όμως μπορεί να εξελιχτεί σε ομαδική ψύχωση και να γίνει καθεστώς.
Μήπως και ο ναζισμός απο ομαδική ψύχωση δεν ξεκίνησε;
Τα παιδιά του Columbine είδαν το όλο πράγμα που εμείς χαρακτηρίζουμε μακελειό,σα θέαμα και μάλιστα με το θάνατό τους έγιναν κι αυτοί μέρος του.
Το περι συναίνεσης στην δημόσια κακοποίηση δεν μπορώ να το γνωρίζω,εκτός αν ήξερα κάποιον απο τους κυρίους προσωπικά.Τότε θα είχα ξεκάθαρη άποψη,μέχρι τότε βάζω ερωτηματικά στα πάντα.
Δεν μπορώ να βάλω τον Παζολίνι στην ίδια μοίρα με το Στεμνή,τα μαστίγια και τις μπύρες ή εμένα να αυτομαστιγώνομαι στο Σύνταγμα.
Ας με βγάλει ο χρόνος μαλ...
Η τέχνη έχει προδιαγραφές,όχι ορατές,αλλά υπαρκτές.
Και αποδεικνύονται ότι έχουν ισχύ αντικειμενικότητας,με μόνο κριτήριο το χρόνο.
Μιλήσαμε για τους συγκεκριμένους ποιητές και σκηνοθέτες.
Post a Comment